7-  راحت طلبی ورفاه زدگی :

 راحت طلبی آفت دیرینه جان انسان که دعاها ایمه معصومین از آن، به خدا پناه برده اند وآفتی است که سعادت دنیا وآخرت را به خطر اناخته وحتی تباه می کند تن آسایی وراحت طلبی مخالف این حقیقت قرآنی است که خداوند فرمود :

 « لقد خلقنا الانسان فی کبد »[1]

« ما انسان را در سختی وتلا ش آفریدیم »

. باتورق تاریخ و نگاهی به سر گذشت رقت بارملتها می توان تاثیر راحت طلبی  وخوش گذرانی را در ناکامیها وشکست های تاریخی به روشنی ملاحظه کرد  . قراآن بارها در داستان وامتهای پیشین مانند  قوم بنی اسراییل و...به سر نوشت رقت بار آنها اشاره می کند.

راستی فاجعه ای است که دامن گیر  ما  شده است . که به خاطر اینکه مبادا در دوران  ظهور  امان الله علیه السلام  بساط آرام وراحت دنیا دوستی  ما  به هم    بخورد  ، یاد آن وجود نازنین نمی کنیم  ونمی دا نیم که علاوه بر بیماری تنبلی دچار رذیله خود خواهی هم، هستیم  چگونه انسان می تواند با وجدانی اسوده فقط به راحتی خود فکر کند ولحظه ای با خود نیاندیشد که پذیرفتن رنجهایی که   هدف ارزشمندی به دنبال دارد همان فرمان عقل سلیم است   وباید  با تلاش وکوشش ودعا ویاد حضرت  ولی عصر ع از خداوند آسودگی وآرامش حقیقی راطلب کرد تا همه انسانها در سایه آن آرامش واقعی وعدالت محض طعم شیرین   زندگی در کنار آن مجلی العمی علیه السلام  ( برطرف کننده کوری) را بچشند .

« تریدون عرض الدنیا  والله یرید الاخره »[2]

« شما نعمتها دنیا را طلب می کنید وخداوند آخرت را می خواهند .»

برای جامعه شیعی جای بسی تاسف است .در نهایت عده ای متدین بی درد وراحت طلب  فقط  نشسته وبا خواندن دعای ندبه  وخوردن صبحانه ای خود را  منتطر ظهور واقعی نشان می دهند  ودل خوش وراضی اند که دارند انجام وظیفه می کنند .



[1] -بلد /4

[2] - انفال /67