مشاهدات و گزارشات

مشاهدات و گزارشات:
    در بیشتر اتفاقات مثلث برمودا ، اکثر هواپیماها در حالی ناپدید شده‌اند که تماس رادیویی خود را با ایستگاههای مبدا و مقصدشان تا آخرین لحظه حفظ کرده‌اند و یا برخی دیگر در لحظات آخر پیامهای غیر عادی مخابره کرده‌اند که حاکی از عدم کنترل آنان بر روی دستگاه و ابزارها بوده است و یا چرخش عقربه‌های قطب نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه آلودی ، آن هم در روز صاف و آفتابی و یا تغییراتی غیر عادی در آبها که تا لحظاتی قبل آرام بوده‌اند، بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی این وقایع. این پیامها رفته رفته ضعیف‌تر و غیرقابل تشخیص‌تر شده و یا سریعا قطع شده‌اند. دقیقا مثل اینکه چیزی ارتباط رادیویی را قطع کرده باشد و یا چنانچه اظهار عقیده شده، در حال دور شدن و عقب رفتن از فضا و زمان بوده و دورتر و دورتر شده‌اند. در برخی موارد گزارشها حاکی از آن بود که نوری ناشناخته و غیر قابل تشریح روئیت شده است. همچنین توده سیاه و تاریکی در سطح دریا که پس از مدتی ناپدید شده ، در جریان اتفاقات مزبور گزارش شده است.

در مواردی هم گزارش شده که نقطه تاریک بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیده شده که نوری متحرک از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سپس هر دو ناپدید شده‌اند. در تمام مدت دیده شدن تاریکی ، دستگاهها و سایر ابزارهای قایق‌های ناظر از کار افتاده بودند که پس از رفع تاریکی آسمان ، دوباره شروع بکار کرده‌اند. در یک مورد هم پیامی عجیب از یک کشتی باری ژاپنی بدین مضمون دریافت گردید. "خطری همانند یک خنجر هم اکنون ... به سرعت می‌آید ... ما نمی‌توانیم فرار کنیم ..." در هر حال بدون اینکه مشخص شود خنجر چه بود، کشتی ناپدید شد

منطقه وحشت

منطقه وحشت :
همه روزه هواپیماهای متعددی بر فراز مثلث برمودا پرواز می‌کنند. کشتیهای بزرگ و کوچک در آبهای آن در حال تردند و افراد زیادی برای بازدید ، به این منطقه مسافرت می‌کنند، بدون آنکه اتفاقی بیفتد. از طرف دیگر ، در دریاها و اقیانوسها در سراسر دنیا ، کشتیها و هواپیماهای زیادی مفقود شده و می‌شوند. پس چرا فقط مثلث برمودا از بقیه مناطق تفکیک شده است. علت این است که اولا هیچ امیدی برای یافتن حتی اثر و نشانه‌ای وجود ندارد. ثانیا در هیچ منطقه دیگر چنین ناپدید شدنهای بی دلیل ، بیشمار و نامعلوم روی نداده و به این خوبی ثبت نشده است

درياي سارگاسو

درياي سارگاسو:

            قسمت اعظم مثلث برمودا، بر درياي سارگاسو قرار دارد. درياي سارگاسو منطقه عظيمي از قسمت شمال غربي اقيانوس اطلس است، كه داراري مشخصه رويش نوعي خزه شناور به نام "سارگاسوم" مي باشد، كه اين قسمت را از اقيانوس جدا مي كند و كوه هاي مهيب زير دريا را در اقيانوس تشكيل مي دهد كه قله بلندترين آنها سراز زير آب بيرون آورده جزاير آزورس را ايجاد مي كند. اين دريا به غير از سواحل در بقيه جاها تقريباً از هر جرياني عاري است. فينيقيها و كارتاژها از هزاران سال پيش اين دريا را آرام توصيف كرده اند. آدميرال اهل كارتاژ 500 سال پيش از ميلاد در رابطه با اين دريا مي گويد: هيچ بادي كشتي را هدايت نمي كند.[1]

بيشتر حوادث مرموز و غيرقابل توجيح مثلث برمودا، در منطقه درياي سارگاسو اتفاق مي افتد.

وینسنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده، آن را به صورت زیر توصیف می‌کند: « یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تا پورتویکو می‌گذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر می‌گردد.
این محل فتنه‌انگیز و تقریباً  باور نکردنی اسرار غیر قابل توصیف جهان را به خود اختصاص داده است. مثلث برمودا نامش را در نتیجه ناپدید شدن 6 هواپیمای نیروی دریایی همراه با تمام سرنشینان آنها در پنجم دسامبر 1945 کسب کرد. 5 فروند از این هواپیماها  به دنبال اجرای مأموریتی عادی و آموزشی ، در منطقه مثلث ، پرواز می‌کردند که با ارسال پیامهایی عجیبی درخواست کمک کردند. هواپیمای ششم برای انجام عملیات نجات ، به هوا برخاست که هر شش هواپیما به طرز فوق‌العاده مشکوکی مفقود شدند.
آخرین پیامهای مخابره شده آنها با برج مراقبت حاکی از وضعیت غیر عادی ، عدم روئیت خشکی ، از کار افتادن قطب نماها یا چرخش سریع عقربه آنها و اطمینان نداشتن از موقعیتشان بود. این در حالی بود که شرایط جوی برای پرواز مساعد بود و خلبانان و دیگر سرنشینان افرادی با تجربه و ورزیده بودند. با وجود مدتها جستجو هیچ اثری از قطعه شکسته ، لکه روغن ، آثاری از اجسام شناور ، خدمه یا تجمع مشکوکی از کوسه‌ها دیده نشد. هیچ حادثه‌ای چه قبل و چه بعد از آن ، تا این حد حیرت‌آورتر از ناپدید شدن دسته جمعی هواپیماهای مذکور نبوده است. در حوادثی مشابه در این منطقه ‌قایقها و کشتیهایی مفقود شده‌اند (قربانیان مثلث برمودا)، در برخی موارد هم فقط خدمه و سرنشینان ناپدید گشته‌اند.



[1] مثلث برمودا، ص 71-73

جزاير برمودا

جزاير برمودا

          در شمال غربي اقيانوس اطلس در حدود 360 جزيره ي كوچك وجود دارد كه به جزاير برمودا معروف است اين جزاير كه پايتخت آنها "هاميلتون" نام دارد.[1] بهشت اقيانوس اطلس ناميده ميشوند، زيرا مناظر اين جزاير بسيار زيبا و اقليم آنها نيز فرح انگيز است.[2]

جزيره هاي بزرگ ايم مجمع الجزاير عبارتند از: برمودا، سنت جورج ، سنت ديويد،گوپر ، سومرست ولونگ ايسلاند.[3] كه تقريباً 20 جزيره آنها مسكوني است ودر حدود 000/60 نفر جمعيت دارد.[4]



[1] دائرة المعارف حيات (تركي) ص 171

[2] فرهنگنامه ، ج 4 ص 346

[3] قاسم الاعلام تركي ،ج 2 ص 1288

[4] جغرافياي كامل جهان، ص 586

اگر چه اين جزيره ها گرمسير است ولي هواي سالم و مطبعي دارند. هنگامي كه در نيويورك موسم برف ريزان است در برمودا سطح زمين سراسر از لاله پوشيده است.برمودار نوبر سبزيها و گلها را در چله زمستان به ايالات متحده صادر مي كند.[1]

اين جزيره ها در سال 1519 م توسط يك پوينده اسپانيايي به نام "خوان دو برمودر" كشف شد [2] و در سال 1609 م هنگامي كه كشتي "جورج سومرس" در ان ناحيه شكست اين جزيره ها توسط او به انگلستان تعلق يافت.[3] جزيره برمودا كه تقريباً در 33 درجه عرض شمالي و 64 درجه طول غربي قرار دارد، يكي از رأس هاي مثلث برمودا را تشكيل مي دهد.[4] دو رأس ديگر مثلث در "ميامي " و "سن خوان" قرار دارد.[5]

بندر ميامي در ساحل شرقي "فلوريدا" مهمترين شهر اين ايالت و يكي از بنادر مهم ايالات متحده       مي باشد. فلوريدا با چهار ميليون جمعيت بيست و هفتمين ايالت آمريكاست.[6]

سن خوان (سن ژوان) پايتخت " پورتوريكو" است. پورتوريكو با سه ميليون جمعيت يكي از جزاير بزرگ درياي كارائيب است كه در شرق كشور "دومينيكن" قرار دارد.[7]

يك ضلع مثلث، از "برمودا" تا "ميامي" در مجاورت جريان گرم "گلف استريم" و ضلع ديگرش از ميامي تا پورتوريكو در مجاورت جريان گرم استوائي و ضلع سومش از پورتوريك تا برمودا بر دريا سارگاسو قرار داد.[8]



[1] جغرافياي جهان براي خردسالان، ص 175

[2] فرهنگنامه، ج 4 ص 346

[3] قاموس اعلام تركي، ج 2 ص 1288

[4] همان مدرك

[5] مثلث برمودا، ص 134

[6] فرهنگنامه ، ج 3 ص 263

[7] جغرافياي كامل جهان،ص 586

[8] مجله آرگوسي، سلسله مقالات ويسنت گاديس

موقعيت جغرافيايي مثلث برمودا

موقعيت جغرافيايي:

    مثلث برمودا در غرب اقيانوس اطلس و در شرق فلوريدای آمریکا و در شمال جزاير آنتيل و در جنوب جزاير برمودا قرار دارد رأس اين مثلث: برمودا، ميامي و سن خوان مي باشد.[1]   مثلث، واژه مناسبي براي اين منطقه نيست چون در واقع اين منطقه يك بيضي )يا شايد دايره‌اي بزرگ) است. راس آن نزديك برمودا و قسمت انحناي آن از سمت پايين فلوريدا گسترش يافته و از پورتوريكو گذشته، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از ميان درياي سارگاسو عبور كرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. به هر حال ابهامات در مورد اين مثلث شيطاني بسيار زياد است.اين مثلث به نام رأس آنكه "جزاير برمودا" مي باشد، به نام "مثلث برمودا" شهرت يافته است. اين نام را براي نخستين بار آقاي "وينسنت گاديس" مؤلف كتاب " افق نامريي" براين منطقه اطلاق كرده و سپس به همين نام مشهور شده است.[2]



[1] همان مدارك ص 134

[2] مثلث برمودا ص 25

مثلث برمودا

مثلث برمودا

مثلث برمودا  كه عجيب ترين و مرموزترين حوادث روي زمين در ان اتفاق مي افتد، در غربي ترين بخش اقيانوس اطلس قرار دارد.حوادث مثلث برمودا هنوز هم صدها نفر از پژوهشگران دنيا را به خود جلب كرده، با تلاشي پيگير براي كشف اسرار آن همت گماشته اند ولي متأسفانه هرچه بيشتر تلاش مي كنند، كمتر نتيجه مي گيرند و تاكنون تئوري مورد اعتمادي ارائه نكرده اند.چارلز برليتز كه بيش از ديگران تلاش هايش مورد توجه قرار گرفته، چنين مي نوسيد:

" اين اتفاقات همان قدر براي دنياي كنوني ما ناشناخته است، كه قدرت راديوم براي كيمياگران قرن پانزدهم مبهم بود"[1]

و در جاي ديگري گويد:" با وجود اينكه بشر اكنون به بسياري از ابهامات فضا پي برده و به گونه اي زيركانه جهان هستي را در اختيار دارد و به تمام رازهاي گيتي دست يافته، هنوز سه پنجم كره زمين يعني ژرفاي درياها همچون آتشفشانهاي كره ماه برايش ناشناخته است" [2]



[1] مثلث برمودا ص 60

[2] مثلث برمودار ص 15

دوران ظهور و حکومت مهدي

دوران ظهور و حکومت مهدي :

دوران ظهور که درخشان‏ترين فراز تاريخ و بهترين دوران حيات انساني است، ويژگيهاي فراواني دارد که از جمله مهم‏ترين آنها حاکميت آخرين معصوم و حجت الهي است. درباره محل زندگي حضرت مهدي (ع) و حکومت آن حضرت در عصر ظهور، روايات فراواني وجود دارد. مرحوم محدث نوری می فرمایند:از جمله اماکنی که منسوب به امام زمان(عج) می باشد: وادی السلام در نجف اشرف و مسجد سهله در شهر کوفه و مقام امام زمان (عج) در شهر حله و مسجد مقدس جمکران در شهر قم و مسجد کوفه و سرداب مقدس در شهر سامرا هستند اما عمدتاً در روايات، مسجد سهله را منزل آن حضرت و شهر کوفه را به عنوان پايگاه حکومتي آن حضرت معرفي کرده‏اند.

مسجد سهله شرافت بسياري دارد؛ از جمله در روايات ذکر شده که در اين مسجد، هزاران پيامبر به نماز ايستاده‏اند.

«صالح بن ابوالاسود» گويد: امام صادق (ع) سخن از مسجد سهله راند، آنگاه فرمود:

أما إنّه منزل صاحبنا إذا قام بأهله. [1] به‏درستي که مسجد سهله منزل صاحب ماست آنگاه که [پس از قيام] با اهل خود در آنجا فرود آيد.هم‏چنين آن حضرت به ابابصير فرمود:

يا أبا محمد کأنّي أري نزول القائم في مسجد السّهلة بأهله و عياله.

اي ابا محمد، گويا حضرت قائم را در مسجد سهله مي‏بينم که با زن و فرزندانش در آن نازل مي‏شوند.

ابوبصير پرسيد: آيا مسجد سهله خانه‏اش خواهد بود؟ حضرت فرمود:

نعم، هو منزل إدريس و ما بعث اللَّه نبيّاً إلّا وقد صلّي فيه والمقيم فيه کالمقيم في فسطاط رسول اللَّه و ما من مؤمن ولا مؤمنة إلّا و قلبه يحنّ إليه و ما من يوم ولا ليلة إلّا والملائکة يأوون إلي هذا المسجد يعبدون اللَّه.[2]

آري، اين مسجد، منزل ادريس است. خداوند هيچ پيامبري را برنينگيخت، مگر آن‏که در اين مسجد نماز گزارد. هر کس در اين مسجد بماند مانند آن است که در خيمه رسول خدا (ص) اقامت کرده است. هيچ مرد و زن مؤمني نيست، مگر آن‏که دلش به سوي آن مسجد پرمي‏کشد. روز و شبي نيست مگر آن‏که فرشتگان به اين مسجد پناه مي‏برند و در آن به عبادت خدا مي‏پردازند.همان‏طور که اشاره شد، کوفه نيز مرکز حکومت مهدي (ع) قلمداد شده است.چگونگي زندگي در عصر ظهور به روشني مشخص نشده ولي به نظر مي‏رسد تفاوت بسياري با نحوه زندگي امروزي داشته باشد. تکامل علوم بشري، کمال عقلاني بشر، توسعه خارق‏العاده امکانات و رفاه عمومي، امنيت فراگير بر کل کره زمين و... به‏طور قطع، ويژگيهايي را براي زندگي در آن زمان ايجاد خواهد نمود که امروز درک دقيق آن براي ماکاري بس مشکل است.از امام باقر (ع) نقل شده که در بخشي از يک روايت طولاني فرمود:ثمّ يتوجّه إلي الکوفة فينزلها و تکون داره.[3]آن‏گاه [حضرت مهدي (ع)] به سوي کوفه مي‏رود پس آنجا را براي منزل برمي‏گزيند و کوفه خانه او خواهد بود.



[1]  شيخ طوسي، التهذيب، ج2، ص252.

[2]   بحارالانوار، ج52، ص317.

[3]  کتاب الغيبة، شيخ طوسي، ص475.

 

9-  جزيره خضراء

9-  جزيره خضراء:

داستان جزيره خضراء كه به تفصيل در بخش های بعدی خواهد آمد حكايت از آن ميكند كه: زين الدين علي بن فاضل مازندراني،(«شيخ زين الدّين، علي بن فاضل» اهل مازندران و از شهرکي به نام «إبْريم» بود. («نجم الثّاقب»، ص 296)وي يکي از شيوخ صالح باورع و ساکن نجف اشرف بود که در حدود سال 690 ه.ق طي يک ماجرائي که خودش نقل کرده است وارد«جزيره خضراء» شده و در آنجا با ياران خاصّ آن حضرت به گفتگو نشسته است)  اودر سال 690 هجري[1] به اقيانوس اطلس سفر كرده، و از سرزمين بربر سه روز با كشتي در دل اقيانوس رفته، تا به جزائر روافض(جزيره هاي شيعيان) رسيده است. در آنجا اطلاع يافته كه جزيره اي به نام "جزيره خضراء" وجود داردكه اولاد حضرت ولي عصر(عج) در آنجا زندگي مي كنند، مدت چهل روز در آنجا اقامت نموده سرانجام بعد از چهل روز هفت كشتي مواد غذايي از جزيره خضراء به اين جزيره آمده است. ناخداي كشتي او را با نام و نام پدر صدا كرده و گفته مشخصات تور را به من گفته اند و اجازه داده اند كه تو را به جزيره خضراء ببرم.او را به جزيره خضراء برده اند. بعد از 16 روز دريانوردي سرانجام به "آبهاي سفيد"     رسيده اند، آن ناخدا توضيح داده كه اين آبها چون "سور بلد" جزيره را احاطه كرده است و كشتي دشمنان هرگز نمي تواند از آن آبها بگذرد و به بركت حضرت ولي عصر(عج) در آن آبها غرق مي شود.

به جزيره خضراء رسيده، جمعيت انبوهي را با بهترين لباس و وضع مشاهده كرده، شهري بسيار آباد با درختان سرسبز و انواع ميوه ها و بازارهاي بسيار و ساختمان هاي مجلل از سنگها شفاف رخام ديده است. كه شخص بزرگواري به نام " سيد شمس الدين" كه او را نوه  پنجم حضرت ولي عصر(عج) معرفي مي كند، متصدي تعليم، تربيت و اداره آنجاست كه نائب خاص آن حضرت در آن جزيره است و مستقيماً از امام (عج) فرمان    مي گيرد، ولي آن حضرت را نمي بيند، بلكه به اين صورت كه صبح هر جمعه نامه اي به خط امام (ع) در نقطه معيني گذاشته مي شود و در آن اوامر آن حضرت و آنچه مورد نياز جناب سيدشمس الدين تا يك هفته خواهد بود، مندرج مي باشد.

علي بن فاضل مدت 18 روز در آن جزيره اقامت نموده، از محضر پرفيض جناب شمس الدين خوشه ها چيده، و بعد از هجده روز به او دستور رسيده كه به وطن خود بازگردد.

بر اساس  داستان (علی بن فاضل) فرزندان حضرت مهدي(ع) در جزيره اي به نام "جزيره خضراء" در اقيانوس اطلس زندگي مي كنند و شخص آن مهرتابان همه ساله در موسم حج شركت نموده، بعد از زيارت آباء و اجداد طاهرينش در حجاز، عراق و طوس به جزيره باز مي گردند و اقامت غالب آن بزرگوا در همان جزيره است.

در اينجا اين سوال پيش مي آيد كه اگر چنين جزيره اي در اقيانوس اطلس وجود دارد چرا تاكنون از طرف دريانوردان و فضانوردان كشف نشده است؟! به خصوص بعد از اختراع هواپيما، كه در ساعات محدود ميتوان گرداگرد كره زمين را دور زد.؟! چگونه ممكن است چنين سرزمين پهناوري از دوربين هواپيماها و سفينه هاي فضاي كه پروازهاي اكتشافي در اطراف زمين دارند، پوشيده بماند؟!

پاسخ قطعي اين پرسش اين است كه:اگر خداوند بخواهد حجت خود را از چشم دشمنان پوشيده نگه بدارد، مي تواند او را با همه خدم، حشم ، همسر و فرزندان پوشيده نگه بداد و در برابر قدرت او كوچك و بزرگ، خرد و كلان، سبك و سنگين فرق نمي كند، چنانكه اميرالمؤمنين مي فرمايد:

" و ما الجليل و اللطيف، و الثقيل و الخفيف، و القوي و الضعيف، في خلقه الاسواء" [2]

ميرزاي نوري، معجزات فراوانی از رسول اكرم (ص) در رابطه با پوشيده شدن آن حضرت از چشم دشمنان نقل مي كند، كه قرآن كريم در اين زمينه مي فرمايد: هنگامي كه قرآن تلاوت مي كني، ميان تو و آنها كه به روز رستاخيز ايمان نياوره اند، پرده اي پوشيده قرا مي دهيم.[3] و در كتب تاريخ و سيره نقل شده كه ابوسفيان، نضربن حارث، ابوجهل ، و ام جميل(همسر ابولهب) بارها در صدد آزار آن حضرت برآمده اند و تا كنار آن حضرت آمده، او را نديده اند.

سپس مي افزايد: چه استبعاد دارد كه چنين بلاد عظيمه در درياها و صحراها باشد ولي خداوند چشم جهانيان را از آن محجوب نمايد. و اگر عبورشان به آن مناطق بيفتد، جز صحراي قفر و درياي شگرف چيزي نبينند.[4]

مرحوم نهاوندي، پس از نقل مواردي از معجزات پيامبر اكرم(ص) در رابطه با پوشيده ماندنش از چشم دشمنان، مي فرمايد:

"چنانكه اصل وجود مبارك و طول عمر شريفش و محجوب بودنش از انظار اغيار، از آيات عجيبه پروردگار است، هم چنين  آنچه از خدم، حشم ، مقر ، مستقر و غير اينها منسوب و متعلق به آن بزرگوار، و از لوازم سلطنت حقه ی خفيه ی الهيه ی آن جانب است، از آيات عجيبه ی حضرت پروردگار مي باشد. عقل آن را جايز (ممكن عقلي) مي بيند و كسي را براي تكذيب خبر دهنده ی آن راهي نيست و استبعاد آن دليلي جز ضعف ايمان ندارد.[5]

از دعاهاي حضرت ولي عصر(عج) در دوران غيبت است:

" اللهم احجبني عن عيون اعدائي واجمع بيني و بين اوليائي ... "

·        بار خدايا ! مرا از ديدگان دشمنانم پوشيده نگه دار، بين من و دوستانم اجتماع حاصل كن ...[6] از طرفي مشيت خدا بر آن تعلق يافته كه حجتش را از ديدگان دشمنان پوشيده بدارد، و از طرف ديگر امام، كه البته دعايش مستجاب است، چنين درخواست نموده است، طبعاً تا روزي كه خدا بخواهد، در كنف حمايت حضرت پروردگار، با همه خدم و حشم و همسر و فرزندان ، به دور از شر دشمنان، و پوشيده از ديدگان آنان خواهد بود.

برخي از نويسندگان كه بيش از واقع به نوشته هاي خود خوشبين هستند، در طرح پرسش فوق چنين گفته اند: " كره زمين، در اين زمان، و بلكه از قرن ها پيش، وجب به وجب، و متر به متر، شناسايي شده است، و مردم بر تمام زوايا و گوشه هاي آن آگاه گشته اند. ولي با اين همه هيچ كس بر چنين جايي دست نيافته و بر اينگونه جزيره ها و شهرها، دست نيافته است. و اگر وجود مي داشت به طور حتم و مسلم شناخته مي شد و از مهمترين مراكز اسلامي به حساب مي آمد. بنابراين به طور قطع چنين مكاني وجود خارجي ندارد"!!! [7]

خود غربي ها معترف هستند كه هنوز مناطق ناشناخته زيادي روي كره خاكي وجود دارد. گذشته از اين براي يك پژوهشگر هرگز شايسته نيست كه اين چنين با قاطعيت سخن بگويد. زيرا حداكثر مي توان ادعا كند كه چنين جزيره اي را نيافته است. و آن دليل بر نبودن آن نيست. (عدم الوجدان لا يدل علي عدم الوجود =نيافتن دليل بر نبودن نيست).قدما در رد اين خرده گيران به مسايلي چون: سد اسكندر، غار اصحاب كهف، جابلسا و جابلقا، مدينه النحاس و امثال آنها مي پرداختند و مي گفتند كه اين شهرها و بناها در منابع هست ولي هنوز كشف نشده است.[8] ولي ما نيازي به آن نداريم، زيرا در عهد ما نمونه هاي بارزي چون "مثلث برمودا" وجود دارد كه در اقيانوس اطلس منطقه وسيعي را تشكيل مي دهد و تاكنون هيچ اقيانوس پيمايي نتوانسته به وسط مثلث برود و هيچ هواپيمايي نتوانسته از روي آن پرواز كند. جالب تر اينكه در وسط مثلث، آب سفيدي هست كه دقيقاً با گفته هاي "علي بن فاضل" مطابقت مي كند و تاكنون هيچ كشتي كوه پيكري به اين آب نزديك نشده، جز اينكه در كام اقيانوس فرو رفته است. و هيچ هواپيمايي بر فراز آبهاي سفيد به پرواز در نيامده جز اينكه براي هميشه در كام حوادث فرو رفته و كوچك ترين سرنخي از خود به جاي نگذاشته است. وقوع اين حوادث كه صدها كشتي و هواپيماي اكتشافي را در كام خود فرو برده، ما را به ياد سخنان علي بن فاضل مي اندازد كه از ناخداي كشتي جزيره نقل مي كند كه فرمود: كشتي دشمنان ما هنگامي كه وارد اين آبهاي سفيد بشوند، هرچه محكم باشند، از بركت مولاي ما حضرت صاحب الزمان (عج) غرق مي شوند.[9] و اين دقيقاً همان مطلبي است كه در گزارش خلبانان و ملوانان از "مثلث برمودا" به دست ما رسيده است.که در ادامه مثلث برمودا را تشریح خواهیم کرد.



[1] رياض العلماء،ج 4 ص 176

[2] نهج البلاغه ، خطبه 185 ، ترجمه دكتر اسدا... مبشري ، ج 2 ص 726

[3] سوره اسراء ، آيه 45

[4] نجم الثاقب ص 227

[5] العبقري الحسان ، ج 1 بسا 3 ص 59.

[6] مصباح كفعمي ، ص 219 و مهج الدعوات ص 302.

[7] تاريخ غيبت كبري ، ص 90

[8] نجم الثاقب ، ص 297 - 302

[9] بحارالانوار، ج 52 ص 166

8-  ناحيه ذي‏طوي

8-  ناحيه ذي‏طوي:

ناحيه ذي‏طوي در يک فرسخي مکه و داخل حرم قرار دارد و از آنجا خانه‏هاي مکه ديده مي‏شود. برخي از روايات آن محل را به عنوان جايگاه حضرت مهدي (ع) در دوران غيبت معين کرده‏اند.

امام باقر (ع) در اين باره فرمود:

يکون لصاحب هذا الأمر غيبة في بعض هذه الشّعاب و أومأ بيده إلي ناحية ذي طوي.[1]

صاحب اين امر را در برخي از اين درّه‏ها غيبتي است و با دست خود به ناحيه ذي‏طوي - که نام کوهي است در اطراف مکه - اشاره نمود.

در برخي ديگر از روايات نيز ذکر شده که حضرت مهدي (ع) قبل از ظهور در «ذي‏طوي» به سر مي‏برد و آن‏گاه که اراده الهي بر ظهور آن حضرت تعلق گيرد از آنجا وارد مسجدالحرام مي‏شود.

امام باقر (ع) در اين باره فرموده‏اند:

إنّ القائم يهبط من ثنيّة ذي طوي في عدّة أهل بدر ثلاثمأة و ثلاثة عشر رجلاً حتي يسند ظهره إلي الحجر الأسود و يهتزّ راية الغالبة. [2]

قائم (ع) در ميان گروهي به شمار اهل بدر - سيصد و سيزده تن - از گردنه ذي‏طوي پايين مي‏آيند تا آن‏که پشت خود را به حجرالاسود تکيه مي‏دهد و پرچم پيروزی  را به اهتزاز درمي‏آورد.



[1]  غيبت نعماني، ص181.

[2]   همان، ص315. 

7-  بلد مهدي(ع)

7-  بلد مهدي(ع):

علامه مجلسي در جلد "السماء و العالم" بحار، از كتاب "قسمت اقاليم ارض و بلاد آن" كه تاليف يكي از علماي اهل سنت است ، نقل مي كند كه "بلد مهدي(ع) شهري است نيكو و محكم، كه بنا كرده آن را مهدي فاطمي و براي آن قلعه اي قرار داده ... [1]



[1] العبقري الحسان ، ج 1، بساط 3 ص 58